МІНІСТРОМ КУЛЬТУРИ РФ СТАВ "ПОЗИТИВНИЙ ПІАРНИК ІСТОРІЇ"

Міністром культури у новому російському уряді став Владімір Мєдінскій - колись піарник і функціонер "Єдиної Росії", а також автор популярної історичної літератури.

Про це повідомляє "КоммерсантЪ".

Уродженець українського міста Сміла 41-річний Владімір Мєдінскій - за фахом журналіст, закінчив факультет міжнародної журналістики Московського держінституту міжнародних відносин. Ще за радянських часів працював у прес-службі посольства СРСР у США. Член "Єдиної Росії" від початку її існування.

Окремої згадки заслуговує кар'єра пана Мєдінского в піарі. У 1992-му він разом із кількома товаришами заснував одне з перших російських піар-агентств "Корпорація "Я". З 2006 по 2008 рік займав пост президента Російської асоціації зі зв'язків з громадськістю.

Крім того, Мєдінскій входив до складу президентської комісії з протидії фальсифікації історії на шкоду інтересам Росії і є членом правління фонду "Русский мир".

Втім, найбільше він відомий як письменник. Його авторству належить серія книг, об'єднаних під назвою "Міфи про Росію", окремі томи якої називаються "Про російське пияцтво, лінь та жорстокість", "Про російську демократію, бруд і "тюрму народів", "Про російське злодійство, особливий шлях і довготерпіння ".

Це високотиражний нон-фікшн, що має своєю метою позитивний піар російської історії, спробу позбавити її від того, що, на думку автора, є помилковими стереотипами. Ці роботи не тільки добре продаються і лежать на найвидніших місцях у книжкових магазинах, а й отримують позитивні відгуки від "державників", наприклад Іллі Глазунова та Міхаіла Лєонтьєва.

Серія Владіміра Мєдінского "Міфи про Росію" - спроба довести кілька тверджень: росіяни набагато більш чепурні за європейців; росіяни вели завойовницькі війни не більш, ніж Європа; російський царат – це найвища форма демократії; Росія ніколи не була "в’язницею народів", пише "Тиждень".

Ось цитата з однієї з його книжок: "До 1917 года никому и в голову не могло прийти, что Одесса и Харьков – украинские города".

"З погляду професійної історії, те, що він пише, – це чисте шахрайство, - зазначив кандидат історичних наук та шеф-редактор російського журналу "Отечественные записки" Нікіта Соколов. - Це не історія і не наукова робота".

Історик Алєксандр Ісаєв, відомий своєю нищівною критикою творів Віктора Суворова, про книжку Мєдінского "Війна. Міфи СРСР 1939-1941" написав: "З версією радянського агітпропу у більшості громадян була можливість ознайомитися раніше. Та й зараз це також можна зробити, причому з витратами, значно меншими, ніж просять за "Війну", в якій градус агітпропу збільшений до благого божевілля».

Профільної історичної освіти пан Мєдінскій не має. Проте наукове звання доктора історичних наук здобув, захистивши у червні 2011-го дисертацію на тему "Проблеми об’єктивності у висвітленні російської історії другої половини XV–XVII ст."

Новина про присвоєння Мєдінскому наукового ступеня в Росії спричинила скандал. Російський науково-публіцистичний журнал "Актуальна історія" звинуватив його у плагіаті, як доказ навівши цілі розділи дисертації, запозичені в інших авторів.

"Він бере окремий епізод з твору іноземців і порівнює його з тим, "як має бути насправді", а потому виносить вердикт – говорить правду чи неправду автор твору про Росію, - прокоментував дисертацію Мєдінского кандидат історичних наук Алєксєй Лобін. -  Мєдінскій оцінює джерело з позиції власних уявлень про епоху і видає свої суб’єктивні оцінки за об’єктивізм. Як така дисертація могла пройти всі узгодження в Науковій раді?"

На новій посаді Мєдінскому також доведеться налагодити роботу з Фондом підтримки кінематографа, який цього року отримав 3,8 млрд рублів на підтримку вітчизняних фільмів, тоді як Мінкультури на ті ж цілі отримало лише 1,5 млрд. Монополія фонду на патріотичні фільми, швидше за все, не сподобається міністру, який має абсолютно чіткі уявлення про те, як повинно виглядати національне мистецтво, пишуть російські журналісти.

Ілько Борщак. На вістрі радянської спецпропаганди у Франції

Ілько Борщак був потрібен більшовицькому режимові лише тоді, коли він чітко вписувався в схему діяльності радянської спецпропаганди за кордоном. Коли ж чекісти зрозуміли, що він грає подвійну роль, його спробували скомпрометувати в емігрантських колах саме як більшовицького агента. Жодні минулі заслуги перед радянською владою до уваги не бралися. Так чинили з усіма. Ставилися як до відпрацьованого матеріалу, з яким можна робити будь-що.

Рена Марутян: "Метою геноцидальних практик росії є стирання української національної ідентичності"

Інтерв’ю з доктором наук з державного управління, професоркою кафедри глобальної та національної безпеки КНУ ім. Т. Г. Шевченка Реною Марутян у Музеї "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.

"Пєрацький. Кар'єрна драбина". Уривок з книги про вбивство міністра Пєрацького

Вбивство міністра внутрішніх справ Броніслава Пєрацького стало одним із найгучніших замахів міжвоєнної Польщі. А для українських націоналістів — символом чи не найбільшої потуги, що її сягнула революційна організація в 1930-х роках. Міністр Пєрацький був одним із творців польської незалежності, а його життєпис подібний до біографій українських ровесників. Усе змінилося після листопада 1918-го: Пєрацький розбудовував польську державу, а його українські однолітки — підпілля, що боролося з Польщею та мріяло про власну державність. Пєрацький став одним із найвпливовіших польських посадовців і загинув на піку кар'єри від рук українця — представника молодого покоління, що було значно радикальніше за своїх попередників.

Як я став депутатом…

Потім, коли ми вже аналізували в Народній Раді результати виборів, з’ясувалося, що я був єдиним зі Сходу і Півдня України, хто виграв сільський округ. Усі інші демократи в цій частині країни перемагали в містах. Наприкінці осені 1989 року я навіть не думав балотуватися. А за три місяці — несподівано для суперників, друзів і самого себе — виграв вибори.