Анонс: ПОДІЛЬСЬКУ АРХЕОЛОГІЧНУ ЕКСПЕДИЦІЮ ПОЗБАВЛЯЮТЬ ДОМУ

Сьогодні відбудеться прес-конференція, присвячена намаганню київської влади позбавити Подільську постійно діючу археологічну експедицію приміщення.

Про це "Історичній Правді" повідомили її організатори.

У прес-конференції візьмуть участь директор Інституту Археології, академік НАНУ Петро Толочко, та провідний науковий співробітник Інституту Археології, директор Центру археології Києва НАНУ Михайло Сагайдак.

Адреса і час: вул. Г. Сковороди 9-Б, 2 листопада о 14:00.

ДОВІДКА:

На адресу Національної академії наук України надійшов лист за підписом начальника Головного управління комунальної власності м. Києва товариша Парфененка.

Цим документом повідомляється, що управлінням опрацьовується звернення настоятеля храму Успіння Пресвятої Богородиці протоієрея О. Комендантова та митрополита Московського і всієї Русі Корнилія Руської Православної Старообрядницької церкви щодо повернення релігійній громаді будівлі за адресою вул. Г. Сковороди, 9-Б.

У листі також йдеться про те, що комісії Київради з питань культури та туризму і з питань власності погодили передачу приміщення.

Позиція чиновників, які вже зараз пропонують науковцям забратися геть, виглядає щонайменше поспішною. За інформацією Центру археології Києва, комісія з питань культури та туризму розглянула лише аргументи релігійної громади, а доводи НАНУ будуть заслухані найближчим часом.

Це рішення також нічим не аргументоване, вважають в Інституті археології - оскільки "претензії Руської Православної Старообрядницької церкви на володіння даним приміщенням ґрунтуються, в основному, на інформації про історію функціонування старообрядництва у Києві, а не на реальному правовому статусу будівлі, про яку йдеться".

Ретельне вивчення історії історичного будинку за адресою вул. Г. Сковороди 9-Б (1798 - 99 рр.) показує, що його власниками були виключно фізичні особи.  З 1918 р. до сьогоднішнього дня будинок належить комунальному господарству міста.

З 1984 року у ньому розміщується Подільська постійно діюча археологічна експедиція  Інституту археології НАН України.

Янукович заплутався у слові "археологія" (ВІДЕО)

За цей час експедиція виросла в потужний науковий колектив, який щороку проводить рятувальні роботи на заповідних територіях Києва. Вона стала науковим Центром з середньовічної археології, який приймає у себе колег з Англії, Сполучених Штатів Америки, Франції, Росії та багатьох інших країн.

Експедиція є центром підготовки молодих фахівців з археології та основною практичною базою для Києво-Могилянської Академії, Національного університету імені Тараса Шевченка, Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова та інших вищих навчальних закладів Києва.

Виселення Подільської постійно діючої експедиції з приміщення, в якому розташовані фонди, музей, яке науковці використовують вже майже три десятиліття, буде черговим кроком наступу влади на археологічну та культурну спадщину української столиці.

Нагадаємо, днями інвентаризація центрального історичного ареалу Києва виявила зникнення 52 пам'яток археології. 13 знаходяться в аварійному стані, 46 пам'яток вже не існує, а 6 - не знайдено взагалі.

З проекту Генплану Києва вилучено 300 археологічних пам'яток із 360-ти.

У вересні 2011 року для вивезення археологічних експонатів Музею історії Києва з "Будинку Петра" на Поділ приїхала... звичайна вантажівка. На вимогу співробітників музею надати документ про право перевезення музейних експонатів водій і вантажники, що приїхали за ними, ретирувалися.

Після цього завідувач археологічним відділом Музею історії Києва Віталій Ковалинський заявив, що відділ за підозрілих обставин намагаються виселити з "Будиночку Петра" на Подолі у непристосовані приміщення.

Між неволею і незалежністю. 18-22 лютого 2014 року

Це не всі, але важливі свідчення тих жахливих днів, які змінили Україну. У майже похвилинний таймлайн увійшли події, які відбувалися у центрі Києва і мали (або могли мати) вплив на подальший перебіг політичних процесів. Хронологія останніх днів Революції Гідності.

Володимир Стахів. "Не шукати союзників за будь-яку ціну, навіть найвищу"

Після розколу в лавах ОУН органи нквс/мдб срср уважно придивлялися до тих діячів, які вирізнялися принциповою непримиренною та непоступливою позицією до опонентів. Таких брали в активну оперативну розробку, щоб використати їхні амбіції у своїх інтересах, або через агентуру спонукати до дій, які б призвели до ще більшого розколу, розбрату, послаблення і зрештою знищення національно-визвольного руху. Одним із тих, на кого звернули особливу увагу у 1940-х роках, був Володимир Стахів.

"Український герб є настільки простим, що його може намалювати будь-хто", - Василь Павлов

Як тризуб, родовий знак київських князів, зберігся впродовж століть і став державним гербом України та символом українського спротиву? Чому російські імперці намагалися, але так і не змогли привласнити український тризуб? Про це, а також про історичну тяглість української державної та військової символіки з часів Визвольних змагань і до сьогодення — наша розмова з Василем Павловим, військовим істориком, головою ГО "Центр мілітарної історії" та одним із тих, хто брав участь у розробці сучасної символіки українського війська.

Гідо Хайсіг: "Для мене важливо викликати відчуття, що ситуація в Україні — це не тільки про цифри, це насамперед про людей, які живуть тут"

Інтерв’ю з німецьким пілотом і митцем для Музею "Голоси Мирних" Фонду Ріната Ахметова.