Місце, де кожен усвідомлюватиме ціну незалежності

За останні 8 місяців я чую від держави вже третє можливе місце створення, яке все далі і далі. І третій дедлайн, який все далі і далі. Від проекту на Лисій горі навесні 2023, з проектом в Бикивні до осені 2023, до найновішого чергового проекту до 2025 року. Військове національне меморіальне кладовище в селі Гатне, а не в місті Києві! Це останні новини щодо створення проекту національного меморіального військового кладовища від 19 серпня 2023 року. Новини, які не потрапляють на очі суспільству, а про які тільки випадково дізнаються родини загиблих воїнів.

 

Цей текст про створення національного військового меморіального кладовища, яке не створюють.

Я говоритиму, бо ті, кого ми маємо вшановувати цим місцем, вже ніколи нічого не скажуть. А їм було б що сказати. І вони б обов'язково це сказали.

Я говоритиму, бо вже урвався терпець думати, що хтось про це подумає.

Я не розумію позицію держави, яка не шанує тих, хто віддав свої життя за неї. Це сором держави і це біль всіх сімей загиблих.

10 років війни ми не можемо побудувати національне військове меморіальне кладовище.

За останні 8 місяців я чую від держави вже третє можливе місце створення, яке все далі і далі. І третій дедлайн, який все далі і далі. Від проекту на Лисій горі навесні 2023, з проектом в Бикивні до осені 2023, до найновішого чергового проекту. До 2025 року. Військове національне (!!!) меморіальне кладовище в селі Гатне (!!!), а не в місті Києві. Це останні новини щодо створення проекту національного меморіального військового кладовища від 19 серпня 2023 року. Новини, які не потрапляють на очі суспільству, а про які тільки випадково дізнаються родини загиблих воїнів.

 
Проект Національного військового меморіального кладовища у Биківні
Фото: МКІП

Ми прощались з Олегом шляхом кремації і його прах зараз стоїть в нас вдома. Коли друзі питають, куди в Києві можна прийти до Олега, я не маю що сказати, крім того, що запросити вас до нас в гості, тому що держава не піклується про місце для героїв, які полягли за цю державу. І таких родин з прахом вдома зараз дуже багато.

Це нормальна практика в усьому світі - зберігати прах рідної людини вдома, але це нормальна практика, коли в тебе є вибір, а не коли це єдина достойна і гідна можливість.

 
Олег Рибальченко

Я не можу сприймати тези держави, що в місті Києві "зовсім немає місця для такого проекту", коли в той же час в місті Києві виростають нові незаконні забудови. я не можу сприймати те, що держава не ставить своїм пріоритетом створити таке місце в центрі Києва, щоб підкреслювати значимість, шану і вдячність тим, хто тіло і душу готовий покласти за те, щоб ця держава жила.

Поваги і вшанування полеглих воїнів справами, а не словами, зараз в цій державі немає. Гідного спілкування і комунікації держави/військкоматів/військових частин з родинами загиблих військових немає. Відповідальності за прийняті рішення у людей, які мають відповідати - на жаль, також немає.

Це все величезний сором перед полеглими в цій війні військовими, це все величезний сором перед майбутніми поколіннями українців і це величезний біль, який не має проходити жодна родина, якій і без того болить найбільше.

Сьогодні я хочу, щоб про цю проблему почули і щоб держава та конкретні люди, які мають взяти на себе відповідальність за створення гідного проекту національного меморіального військового кладовища, все таки взяли на себе відповідальність і розставили пріоритети. Сьогодні я хочу, щоб ми бачили і усвідомлювали реальність, яка у кожного п'ятого українця вдома.

Я впевнена, що національне військове меморіальне кладовище має бути в історичній частині Києва. Це місце має бути символом серця цієї держави. Серця держави, яке б'ється - тому що за нього перестали битись багато кращих найсміливіших, найбільших, найсильніших і найнебайдужіших сердець.

Це має бути гарно спроектоване, доглянуте, потужне місце великої шани і вдячності. І нехай серед багатовікових дерев чи на схилах Дніпра, як символ нашої історії. Це має бути місце, куди легко дістатись кожному і яке символізуватиме історичну важливість кожного полеглого воїна за незалежність України. Місце, де кожен усвідомлюватиме, яка ціна цієї незалежності і свободи. Місце в центрі - як символ важливості, а не місце подалі - як символ байдужості і віддаленості від реальності.

Я не знаю, чим керується людина, яка затверджує такі постанови. Але я знаю, що кожен з нас має керуватись небайдужістю і усвідомленням, що ми маємо боротись за гідність наших полеглих воїнів так само віддано, як вони боролись за життя кожного з нас.

Я не знаю, кому кричати, що це проблема, яку немає сил більше замовчувати. Але я знаю, що тут багато свідомих людей, з якими ми можемо зрушити цю історію від обіцянок до дій.

Поширюйте, обговорюйте, пропонуйте дії, говоріть і не будьте байдужими. Щоб точно нікому не було соромно перед цими очима.

Володимир Молодико: Герой Крут Павло Кольченко. Невідомі факти з біографії

Одним з відомих Героїв Крутів є Павло Кольченко – 21-річний чотовий студентської сотні, що потрапив у полон до більшовиків і був ними замордований. Дата й місце уродження крутянця донедавна залишалися "білими плямами" в його біографії.

Декомунізація. Україна.: Деколонізація – це щоденна боротьба

Деколонізація – це не просто зміна табличок із назвами вулиць. Це щоденна боротьба з адміністративною байдужістю, бюрократичною тяганиною і, на жаль, навіть відкритим саботажем закону.

Віталій Мельничук: Перші демократичні парламентські вибори

Одинадцять років Україна чинить опір російському агресору. Цей опір - продовження віковічної національно-визвольної боротьби Українського народу з московським імперіалізмом. Одним із етапів цієї боротьби були історичні події кінця 1980-х – початку 1990-х років, коли Український народ зумів зорганізуватися та перемогти сильніший за себе Московський тоталітарний режим Союзу РСР.

Андрій Савчук: Церква, у якій черпав натхнення Параджанов

Коли Параджанов готував декорації для свого легендарного фільму "Тіні забутих предків", то, мабуть, навіть не підозрював, що рятує частину сакрального спадку від знищення. Йдеться про ікони зі старої дерев'яної церкви на Гуцульщині. Їх режисер забрав на зйомки, але так і не повернув. Як показав час – на краще. Бо храм через півтора десятиліття згорів дотла.