"Моя Україна відвернулася від мене"

Жодного російського громадянства до 1992 року не існувало. Постійна прописка автоматично ставала громадянство. Але Онуфрій виїхав із Лаври-Загорська-РРФСР 1988 року. Паспорти України почали видавати 1994 року. Значить, він шість років порушував закони СРСР-УРСР, не отримуючи прописку за місцем нової роботи і проживання та користувався паспортом СРСР з недостовірною пропискою. Це дрібниця, але вона яскраво вказує на міру зневаги високих церковників до цивільних законів

 

Це київський митрополит Онуфрій. У розповіді про те, що у 1969 році його не прийняли до Одеської семінарії.

Егоцентризм позамежного левела...

Уявіть собі будь-якого іншого 25-річного хлопця-недоучку, якого не приймають до якогось навчального закладу – і він описує цю неприємність словами "Моя Батьківщина відвернулася від мене". Причому навіть не у хвилину провалу, а через десятиліття. А так, кажуть, Онуфрій дуже смиренний.

***

Там же він пояснює, що багато років прожив у Загорську, де мав відповідну прописку, а "1988 року мене перевели в Україну до Свято-Успенської Почаївської Лаври, а пізніше, 1990 року, на рідну Буковину. У цей час розпався Радянський Союз і я, будучи до цього де-факто громадянином Росії (бо мав постійну прописку в Росії, а це по-сучасному означало громадянство), взяв український паспорт. Російське громадянство при цьому автоматично продовжилося".

Жодного російського громадянства до 1992 року не існувало. Прописка по-сучасному означає не громадянство, а реєстрація.

Так, постійна прописка автоматично ставала громадянство. Але Онуфрій виїхав із Лаври-Загорська-РРФСР 1988 року. Паспорти України почали видавати 1994 року. Значить, він шість років порушував закони СРСР-УРСР, не отримуючи прописку за місцем нової роботи і проживання та користувався паспортом СРСР з недостовірною пропискою.

Це дрібниця, але вона яскраво вказує на міру зневаги високих церковників до цивільних законів.

Далі Онуфрій вдає, що не відрізняє паспорт СРСР (паспортів РРФСР або УРСР не існувало) від паспорта РФ. Поетапна заміна радянського паспорта на паспорт РФ розпочалася 1 жовтня 1997 року.

Не думаю, що йому до Чернівців поштою надіслали паспорт РФ, дізнавшись, що у Сергієво-Посадському міськвідділі міліції він значиться у списку прописаних. Паспорт треба все ж таки запросити, отримати, сфотографуватися і розписатися. І це – 1998 року. Вже маючи паспорт.

І ще: постійна, а не тимчасова прописка у Лаврі за радянських часів означала, що людина на рахунку у КДБ. Зазвичай і ченцям і викладачам давали тимчасову прописку, щоб завжди був шанс виселити їх без пояснення причин.

Надія Світлична: Різдво у в’язниці. Спогади Надії Світличної

Протягом свого 4-річного ув’язнення мені припало тричі святкувати Різдво в умовах Мордовського концтабору для жінок. Дух земляцтва в таборах досить міцний; особливо на свята в’язні згуртовуються за традиціями рідного краю. Ми починали готуватися до свят заздалегідь, ще з літа. Якщо комусь належалася з дому посилка, і все ж, якщо комусь дозволялося дістати ту рідкісну посилку, то для неї замовляли в родичів грамів 30-50 маку, стільки ж горіхів, сушениці, грибів. Це все добро зберігали до свят.

Іван Ольховський: Гра в одні ворота

Подвійні стандарти оцінки жертв, нехтування науковими здобутками колег, нав’язування міфів. Ось що криється за благими намірами істориків-підписантів Другого польсько-українського Комюніке про пошук спільної інтерпретації подій ХХ століття, зокрема українсько-польського конфлікту на Волині.

Юрій Юзич: Міст, через який Україна програла війну

Це залізничний міст в Перемишлі через ріку Сян. Кожен, хто вивчав хочаб в загальному причини поразки України в так званій першій польсько-українській війні 1918-1919 року, неодмінно чув - залізничний міст у Перемишлі потрібно було підірвати… Бо в результаті через цей міст йшло забезпечення оточеному з усіх боків гарнізону поляків у Львові. Завдяки цьому мосту українці втратили Львів і Галичину, а опісля Україну.

Олена Полідович, Микола Бривко: Сторінками Биківнянського мартиролога: Марія Нога

У колекції Заповідника, з-поміж інших артефактів, зберігається фрагмент жіночого гребінця з написом «М. В. Нога», що слугував для фіксації жіночої зачіски.